Uygulamalar ve Projeler

Gelecek bilgi tüketenlerin değil, tüketeceği bilgiyi ve teknolojiyi üretenlerindir. Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün “Gözlerimizi kapayıp yalnız yaşadığımızı varsayamayız. Ülkemizi bir çember içine alıp dünya ile ilgilenmeksizin yaşayamayız. Tersine gelişmiş uygarlaşmış bir ulus olarak uygarlık alanının üzerinde yaşayacağız: bu yaşam ancak bilim ve fenle olur.” sözleri kılavuzumuz olmuştur.

Bunun için öğrencilerimizin veri toplama ve ilişkilendirme, neden ve sonuç ilişkisi kurabilme, yöntem ve model kullanıp geliştirebilme gibi konularda yeterli eğitimi alması, bilgiye dayalı karar verebilmesi ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmesi için proje tabanlı eğitimi desteklemekteyiz. Bu eğitim sistemi öğrenmeye istekli, merak eden, araştırmacı ve bilinçli öğrenciler yetiştirmeyi sağlayan bir sistemdir.

Araştırmacı ve bilimsel bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek TED Antalya Kolejinin vizyonu içinde yer almaktadır.

TED Antalya Koleji Proje Koordinatörlüğü bu konuları temel alarak öğrencilerimizin bilimsel proje hazırlamaları konusunda çalışmalar yürütmektedir.

Her yıl eylül ayında koordinatörlüğümüz tarafından tanışma toplantısı gerçekleştirilmektedir. Bu toplantılarda,

  • Bilimsel bir proje nedir? Nasıl olmalıdır?
  • Proje konusu nasıl bulunur?
  • Konuyla ilgili araştırma nasıl yapılmalıdır? Hipotez nasıl kurulur?
  • Deney, anket vb. nasıl yapılır?
  • Veri toplama ve değerlendirme nasıl yapılır?

gibi sorulara cevap verilerek öğrenciler projeye dahil edilmektedir.

Okulumuzda öğrenim görmekte olan 9. sınıf öğrencilerimiz, belirledikleri herhangi bir alandan proje alabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin etkin bir biçimde proje basamaklanın içinde yer almasıdır. Çalışmalar sırasında ders öğretmenleri öğrencilerimize destek vermektedirler ve çalışmalar ekim ayında danışman öğretmenler önderliğinde netleştirilip, kasımın ilk haftası resmi yazıyla idareye bildirilmektedir. Yıl içinde danışman öğretmeni ile ara toplantılar yapan öğrenci nisan ayının ikinci haftası tüm çalışmalarını tamamlayıp proje veya tasarımını teslim etmek zorundadır. Tamamlanan projelerin sunumu ve tanıtılması amacıyla mayıs ayı içinde “Proje Ve Tasarım Günleri” gerçekleştirilmektedir. Onuncu, on birinci ve on ikinci sınıf öğrencileri de bireysel olarak veya grup halinde istedikleri, merak ettikleri bir konu hakkında bilimsel proje yapabilmektedir. Yaptıkları bu projelerle TÜBİTAK, MEV, Prof. Dr. Aziz Sancar, Google Science Fair, MEF gibi proje yarışmalarına ve liseler arası pek çok yarışmaya katılabilmektedirler.

 

TED ANTALYA KOLEJİ ULUSAL VE ULUSLARARASI PROJE DERECELERİ

YIL YARIŞMA ADI DERS DANIŞMAN ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ BÖLGE DERECE FİNAL DERECE
2011- 2012 TÜBİTAK Biyoloji Mustafa YILDIRIM Ödül ÖZKAN 1. Teşfik
2012-2013 TÜBİTAK Biyoloji Mustafa YILDIRIM Fatma YÜKSEL Nurten ERÜST 1. Türkiye 3.’sü
2012-2013 TÜBİTAK Kimya Ezgi SES Elif Nur DAYIOĞLU Bölge Sergisine Katılım
2013-2014 TÜBİTAK Kimya Gülay DEMİRCİ Melisa RİGOLİ

Ezgi GÜNEŞ

1. Final Sergisine Katılım
2014-2015 TÜBİTAK Kimya Gülay DEMİRCİ Gaye SATILMIŞ

Alper YILMAZ

1. Final Sergisine Katılım
2014-2015 TÜBİTAK Biyoloji Nihal KUZU Başak BEKTAŞ Pelin YÜKSEL 2.
2014-2015

 

TÜBİTAK Tarih Yeliz KURAM Yaren ÇATAK Bölge Sergisine Katılım
2015-2016 TÜBİTAK Biyoloji Nihal KUZU Başak BEKTAŞ Pelin YÜKSEL 1. Final Sergisine Katılım
2015-2016 New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı Kimya Gülay DEMİRCİ Mehmet Can DURSUN

İrfan  Efe BOZTEPE

 

Dünya 1.’si

2015-2016 New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı Kimya Gülay DEMİRCİ Ata ÖZLÜK

Baran BAŞKAN

 

Dünya 2.’si

2015-2016 MEF Kimya Gülay DEMİRCİ Mehmet Can DURSUN

İrfan  Efe BOZTEPE

 

Final Sergisine Katılım

2015-2016 Türkiye İnovasyon Yılın Fark Yaratan Gençleri Kimya Gülay DEMİRCİ Gaye SATILMIŞ

Alper YILMAZ

Panelde Konuşmacı

 

2015-2016 Google Science Fair Kimya Gülay DEMİRCİ Gaye SATILMIŞ

Alper YILMAZ

Avrupa ilk 8 proje-

Bölge Finalisti

2016-2017 TÜBİTAK Kimya Gülay DEMİRCİ Oktay DEMİRCİ

Ahmet Alp DERİN

Bölge Sergisine Katılım
2016-2017 TÜBİTAK Biyoloji Nihal KUZU Özge Ceren APALI

Mehmet Can DURSUN

1. Türkiye 1.’si
2016-2017 TÜBİTAK Biyoloji Nihal KUZU Özge Ceren APALI

Mehmet Can DURSUN

EUCYS 2017 Finallere Katılım
2016-2017 TÜBİTAK Fizik Uğur ATILGAN Atakan ARZAK

Emre KALKAN

Bölge Sergisine Katılım
2016-2017 MEV Prof. Dr. Aziz SANCAR Kimya Gülay DEMİRCİ Oktay DEMİRCİ

Ahmet Alp DERİN

Türkiye 3.’sü
2016-2017 MEF Kimya Gülay DEMİRCİ Oktay DEMİRCİ

Ahmet Alp DERİN

Final Sergisine Katılım
2017-2018 TÜBİTAK Kimya Gülay DEMİRCİ Ecem AYDINLIK

Zeynep KAZANCI

1. Türkiye 3.’sü
2017- 2018 TÜBİTAK Kimya Ayşe BEDELCİ Ata SEREN Begüm Naz KAPUTLU 1. Teşfik
2017- 2018 TÜBİTAK Biyoloji Nihal KUZU Zeynep Beyza ERTUĞRUL

Doğa BAYSAL

2.

 

 

2017- 2018 TÜBİTAK Biyoloji Fevzi BULAT Elif ERÜST Bölge Sergisine Katılım

 

2017- 2018 TÜBİTAK Fizik Gülay DEMİRCİ Oktay DEMİRCİ

Ahmet Alp DERİN

2.
2017- 2018 TÜBİTAK Coğrafya Gökhan YILDIZ Baran Bedirhan BIÇAK

Mert YÜKSEL

Bölge Sergisine Katılım

 

2017- 2018 Uluslararası Hidrojen Teknolojileri Kongresi Kimya Gülay DEMİRCİ Oktay DEMİRCİ

Ahmet Alp DERİN

Posterli bildiri sunumu
2017-2018 New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı Biyoloji Nihal KUZU Sude UYSALGİL

İrem SATICIOĞLU

 

Dünya 2.’si

2017-2018 New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı Biyoloji Nihal KUZU Doğa BAYSAL

Z.Beyza ERTUĞRUL

 

Dünya 3.’si

2017-2018 New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı Kimya Ayşe BEDELCİ B.Naz KAPUTLU Ata SEREN  

Dünya 2.’si

2017-2018 New York Oswege Üniversitesi Genius Olm Kimya Gülay DEMİRCİ Zeynep KAZANCI

Ecem AYDINLIK

 

Dünya 2.’si

2017-2018 New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı Kimya Gülay DEMİRCİ Oktay DEMİRCİ

Ahmet Alp DERİN

 

Dünya 1.’si

2018-2019 TÜBİTAK Kimya Gülay DEMİRCİ Boran DÜŞEN

Beliz KARGI

1.  

Teşfik

 

2018-2019 TÜBİTAK Kimya Ayşe BEDELCİ Can KOÇAK

Yiğit Efe TURAN

Bölge Sergisine Katılım

 

2018-2019 TÜBİTAK Coğrafya Gökhan YILDIZ Talya ERAYBAY

İlay GELGEÇ

Bölge Sergisine Katılım
2018-2019 TÜBİTAK Türk Dili ve Edebiyatı Deniz BEREKET Maryame Deniz YILDIZ

Pelinsu KATIKOL

2.
2018-2019 MEF Kimya Gülay Demirci Beliz KARGI Türkiye 3.’sü

 

2018-2019 Google Science Fair Kimya Gülay DEMİRCİ Oktay  DEMİRCİ

Ahmet Alp DERİN

Avrupa ilk 8 proje-Bölge Finalisti
2018-2019 Antalya MEM Proje Yarışması Kimya Adem ÖZTOP Yağmur YEĞİNALTAY

Serra BOZKURT

Antalya 1.’si

 

 

TOEFL IBT Sınavı

İngilizcenin zorunlu olduğu kurumlarda eğitim almak isteyen ve ülkemizdeki hazırlık atlamak isteyen adayların İngilizce seviyelerini belirlemek üzere tüm dünyada ve ülkemizde onaylanan dünyanın en çok tercih edilen dil sınavıdır.

TOEFL iBT dünya genelinde 130’dan fazla ülkede İngilizce dilinde eğitim veren yaklaşık 4300 kolej ve üniversite tarafından lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına ana dili İngilizce olmayan öğrencileri kabul kriteri olarak kullanılır. Ayrıca, dünya genelinde pek çok kurum, organizasyon ve şirket iş başvurusunda TOEFL sınavından alınan iyi bir puan İngilizce yeterlilik belgesi olarak kabul eder.

Internet üzerinden uygulanan TOEFL iBT sınavında ölçülmüş bölüm puanı vardır.

Reading ( okuma):0-30

Listening (dinleme):0-30

Speaking (konuşma):0-30

Writing (yazma) :0-30

Toplam: 0-120

Öğrencilerimiz için hedeflediğimiz skor 65-120 puan arasındadır. TOEFL iBT sertifikasının 2 yıl geçerliliği vardır.

SAT (Scholastic Aptitude Test)

TOEFL IBT sınavının yanında öğrencilerimizi Amerika Birleşik Devletleri’nde üniversite giriş sınavı olan SAT, ayrıca yurtdışı başvurularında öğrencilerin akademik yeterliliklerinin ölçülmesinde temel rol oynamaktadır. SAT sınavı Türkiye’deki yabancı uyruklu öğrencilerin seçkin üniversitelere başvuru yapması ve kabul edilmeleri için gerekli bir sınavdır.

 

MUN

Öğrencilerimizin İngilizcelerini etkin bir şekilde kullanabilmeleri için MUN (MODEL UNITED NATIONS) çalışmaları yapmaktadır. Model Birleşmiş Milletler (MUN) Konferansları, katılımcıların temsil ettikleri ülkenin Birleşmiş Milletler (BM) elçisi rolünü üstlenerek, BM gündemindeki uluslararası sorunlara çözüm aradıkları Birleşmiş Milletler eğitsel simülasyonlarıdır. Dünyanın dört bir yanında ders dışı kulüp aktiviteleri adı altında farklı ulusal ve uluslararası MUN konferanslarında bir araya gelen lise öğrencileri hem BM’ in işleyiş ve karar alma mekanizmalarını tecrübe etmiş hem de uluslararası sorunlara farklı bir bakış açısı sunmuş olurlar. Katılımcı öğrenciler, danışman öğretmenler eşliğinde Birleşmiş Milletler delegesi rolünü üstlenmektedirler. Okulumuz yurt içinde 6 ve yurt dışında 2 MUN konferansına katılmaktadır.

TAMUN

Uzun yıllar katıldığımız yurt içi ve yurt dışı Model Birleşmiş Milletler (MUN) konferanslarındaki izlenimlerimizin ışığında  ilk kez 2016 yılında kendi MUN konferansımızı düzenlemeye başladık. Her yıl yurt içi ve yurtdışından davet ettiğimiz prestijli okulların katılımıyla daha başarılı daha büyük konferanslar düzenlemekteyiz. Bu konferanslarımızı kendi öğrencilerimiz, deneyimli öğretmenlerimizin liderliğinde hazırlarken, aynı zamanda hazırlık aşamasında gelecek yaşamlarına dair çeşitli kazanımlar elde etmektedirler.

 

AP ( Advanced Placement)

İleri Düzey Yerleştirme Programı olarak da adlandırılan Advanced Placement (AP) programı, ABD’de uygulanan ve oradan tüm dünyaya yayılan, eğitimde mükemmeliyeti hedefleyen güçlü, kapsamlı ve çok çalışmayı gerektiren bir programdır. ABD’nin dışında 60’tan fazla ülkede AP Programı uygulanmakta ve tanınmaktadır. AP Programı öğrencilere, lisedeyken üniversite seviyesindeki dersleri alma ve bu derslerden seçkin üniversitelerde muaf olma imkânı sağlar. Özellikle öğrencilerin yurt dışı üniversite başvurularında kabul aşamasında, bir öğrencinin lise döneminde AP dersleri almış ve sınavlardan başarıyla geçmiş olması akademik eğitim için hazır olduğunun bir göstergesi olarak kabul edilmektedir.


Ansolon