Gelecek bilgi tüketenlerin değil, tüketeceği bilgiyi ve teknolojiyi üretenlerindir. Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün “Gözlerimizi kapayıp yalnız yaşadığımızı varsayamayız. Ülkemizi bir çember içine alıp dünya ile ilgilenmeksizin yaşayamayız. Tersine gelişmiş uygarlaşmış bir ulus olarak uygarlık alanının üzerinde yaşayacağız: bu yaşam ancak bilim ve fenle olur.” sözleri kılavuzumuz olmuştur.
Bunun için öğrencilerimizin veri toplama ve ilişkilendirme, neden ve sonuç ilişkisi kurabilme, yöntem ve model kullanıp geliştirebilme gibi konularda yeterli eğitimi alması, bilgiye dayalı karar verebilmesi ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmesi için proje tabanlı eğitimi desteklemekteyiz. Bu eğitim sistemi öğrenmeye istekli, merak eden, araştırmacı ve bilinçli öğrenciler yetiştirmeyi sağlayan bir sistemdir.
Araştırmacı ve bilimsel bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek TED Antalya Kolejinin vizyonu içinde yer almaktadır.
TED Antalya Koleji Proje Koordinatörlüğü bu konuları temel alarak öğrencilerimizin bilimsel proje hazırlamaları konusunda çalışmalar yürütmektedir.
Her yıl eylül ayında koordinatörlüğümüz tarafından tanışma toplantısı gerçekleştirilmektedir. Bu toplantılarda,
- Bilimsel bir proje nedir? Nasıl olmalıdır?
- Proje konusu nasıl bulunur?
- Konuyla ilgili araştırma nasıl yapılmalıdır? Hipotez nasıl kurulur?
- Deney, anket vb. nasıl yapılır?
- Veri toplama ve değerlendirme nasıl yapılır?
gibi sorulara cevap verilerek öğrenciler projeye dahil edilmektedir.
Okulumuzda öğrenim görmekte olan 9. sınıf öğrencilerimiz, belirledikleri herhangi bir alandan proje alabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin etkin bir biçimde proje basamaklanın içinde yer almasıdır. Çalışmalar sırasında ders öğretmenleri öğrencilerimize destek vermektedirler ve çalışmalar ekim ayında danışman öğretmenler önderliğinde netleştirilip, kasımın ilk haftası resmi yazıyla idareye bildirilmektedir. Yıl içinde danışman öğretmeni ile ara toplantılar yapan öğrenci nisan ayının ikinci haftası tüm çalışmalarını tamamlayıp proje veya tasarımını teslim etmek zorundadır. Tamamlanan projelerin sunumu ve tanıtılması amacıyla mayıs ayı içinde “Proje Ve Tasarım Günleri” gerçekleştirilmektedir. Onuncu, on birinci ve on ikinci sınıf öğrencileri de bireysel olarak veya grup halinde istedikleri, merak ettikleri bir konu hakkında bilimsel proje yapabilmektedir. Yaptıkları bu projelerle TÜBİTAK, MEV, Prof. Dr. Aziz Sancar, Google Science Fair, MEF gibi proje yarışmalarına ve liseler arası pek çok yarışmaya katılabilmektedirler.
TED ANTALYA KOLEJİ ULUSAL VE ULUSLARARASI PROJE DERECELERİ
YIL | YARIŞMA ADI | DERS | DANIŞMAN ÖĞRETMEN | ÖĞRENCİ | BÖLGE DERECE | FİNAL DERECE |
2011-2012 | TÜBİTAK | Biyoloji | Mustafa YILDIRIM | Ödül ÖZKAN | 1. | Teşvik |
2012-2013 | TÜBİTAK | Biyoloji | Mustafa YILDIRIM | Fatma YÜKSEL Nurten ERÜST | 1. | Türkiye 3.’sü |
2012-2013 | TÜBİTAK | Kimya | Ezgi SES | Elif Nur DAYIOĞLU | Bölge Sergisine Katılım | – |
2013-2014 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Melisa RİGOLİ
Ezgi GÜNEŞ |
1. | Final Sergisine Katılım |
2014-2015 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Gaye SATILMIŞ
Alper YILMAZ |
1. | Final Sergisine Katılım |
2014-2015 | TÜBİTAK | Biyoloji | Nihal KUZU | Başak BEKTAŞ Pelin YÜKSEL | 2. | – |
2014-2015
|
TÜBİTAK | Tarih | Yeliz KURAM | Yaren ÇATAK | Bölge Sergisine Katılım | – |
2015-2016 | TÜBİTAK | Biyoloji | Nihal KUZU | Başak BEKTAŞ Pelin YÜKSEL | 1. | Final Sergisine Katılım |
2015-2016 | New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Mehmet Can DURSUN
İrfan Efe BOZTEPE |
– |
Dünya 1.’si |
2015-2016 | New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Ata ÖZLÜK
Baran BAŞKAN |
– |
Dünya 2.’si |
2015-2016 | MEF | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Mehmet Can DURSUN
İrfan Efe BOZTEPE |
– |
Final Sergisine Katılım |
2015-2016 | Türkiye İnovasyon Yılın Fark Yaratan Gençleri | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Gaye SATILMIŞ
Alper YILMAZ |
– | Panelde Konuşmacı
|
2015-2016 | Google Science Fair | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Gaye SATILMIŞ
Alper YILMAZ |
Avrupa ilk 8 proje-
Bölge Finalisti |
|
2016-2017 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Oktay DEMİRCİ
Ahmet Alp DERİN |
Bölge Sergisine Katılım | – |
2016-2017 | TÜBİTAK | Biyoloji | Nihal KUZU | Özge Ceren APALI
Mehmet Can DURSUN |
1. | Türkiye 1.’si |
2016-2017 | TÜBİTAK | Biyoloji | Nihal KUZU | Özge Ceren APALI
Mehmet Can DURSUN |
EUCYS 2017 Finallere Katılım | |
2016-2017 | TÜBİTAK | Fizik | Uğur ATILGAN | Atakan ARZAK
Emre KALKAN |
Bölge Sergisine Katılım | – |
2016-2017 | MEV Prof. Dr. Aziz SANCAR | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Oktay DEMİRCİ
Ahmet Alp DERİN |
– | Türkiye 3.’sü |
2016-2017 | MEF | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Oktay DEMİRCİ
Ahmet Alp DERİN |
– | Final Sergisine Katılım |
2017-2018 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Ecem AYDINLIK
Zeynep KAZANCI |
1. | Türkiye 3.’sü |
2017-2018 | TÜBİTAK | Kimya | Ayşe BEDELCİ | Ata SEREN Begüm Naz KAPUTLU | 1. | Teşvik |
2017-2018 | TÜBİTAK | Biyoloji | Nihal KUZU | Zeynep Beyza ERTUĞRUL
Doğa BAYSAL |
2. | –
|
2017-2018 | TÜBİTAK | Biyoloji | Fevzi BULAT | Elif ERÜST | Bölge Sergisine Katılım
|
– |
2017-2018 | TÜBİTAK | Fizik | Gülay DEMİRCİ | Oktay DEMİRCİ
Ahmet Alp DERİN |
2. | – |
2017-2018 | TÜBİTAK | Coğrafya | Gökhan YILDIZ | Baran Bedirhan BIÇAK
Mert YÜKSEL |
Bölge Sergisine Katılım
|
– |
2017-2018 | Uluslararası Hidrojen Teknolojileri Kongresi | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Oktay DEMİRCİ
Ahmet Alp DERİN |
– | Posterli bildiri sunumu |
2017-2018 | New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı | Biyoloji | Nihal KUZU | Sude UYSALGİL
İrem SATICIOĞLU |
– |
Dünya 2.’si |
2017-2018 | New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı | Biyoloji | Nihal KUZU | Doğa BAYSAL
Z.Beyza ERTUĞRUL |
– |
Dünya 3.’si |
2017-2018 | New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı | Kimya | Ayşe BEDELCİ | B.Naz KAPUTLU Ata SEREN | – |
Dünya 2.’si |
2017-2018 | New York Oswege Üniversitesi Genius Olm | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Zeynep KAZANCI
Ecem AYDINLIK |
– |
Dünya 2.’si |
2017-2018 | New York Oswege Üniversitesi Genius Olimpiyatı | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Oktay DEMİRCİ
Ahmet Alp DERİN |
– |
Dünya 1.’si |
2018-2019 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Boran DÜŞEN
Beliz KARGI |
1. |
Teşvik
|
2018-2019 | TÜBİTAK | Kimya | Ayşe BEDELCİ | Can KOÇAK
Yiğit Efe TURAN |
Bölge Sergisine Katılım
|
– |
2018-2019 | TÜBİTAK | Coğrafya | Gökhan YILDIZ | Talya ERAYBAY
İlay GELGEÇ |
Bölge Sergisine Katılım | – |
2018-2019 | TÜBİTAK | Türk Dili ve Edebiyatı | Deniz BEREKET | Maryame Deniz YILDIZ
Pelinsu KATIKOL |
2. | – |
2018-2019 | MEF | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Beliz KARGI | Türkiye 3.’sü
|
|
2018-2019 | Google Science Fair | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Oktay DEMİRCİ
Ahmet Alp DERİN |
Avrupa ilk 8 proje-Bölge Finalisti | |
2018-2019 | Antalya MEM Proje Yarışması | Kimya | Adem ÖZTOP | Yağmur YEĞİNALTAY
Serra BOZKURT |
Antalya 1.’si | |
2019-2020 | TÜBİTAK | Fizik | Ayşe BEDELCİ | Can KOÇAK
Yiğit Efe TURAN |
3. | |
2019-2020 | TÜBİTAK | Fizik | Mustafa BUĞDAY | Dila KADIGİL
Buse TANRIKULU |
2. | |
2019-2020 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Beliz KARGI
Zeynep BAYINDIR |
1. | Türkiye 2. /ISEF finalisti |
2019-2020 | TÜBİTAK | Kimya | Adem Öztop | Serra BOZKURT
Yağmur YEĞİNALTAY |
3. | |
2019-2020 | TÜBİTAK | Biyoloji | Nazan AKKULAK | Ebru GÜLTEKİN
Bartucan BODUR |
1. | Türkiye finalist |
2019-2020 | TÜBİTAK | Kimya | Fatma KARA | Ayşenur ASAR
Şevval Bars |
Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | TEKNOFEST | Çevre ve Enerji | Gülay DEMİRCİ | Zeynep BAYINDIR
Tuvana Seher ÇAVUŞ |
Türkiye 2. | |
2020-2021 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Eylül BOZ
Eylül AKCA |
Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | TÜBİTAK | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Hanife KARA
Aleyna ELMAS |
Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | TÜBİTAK | Kimya | Ayşe BEDELCİ | Batucan BODUR | 1. |
Teşvik
|
2020-2021 | TÜBİTAK | Kimya | Fatma KARA | Ayşe Naz ASAR
Ezgi Naz KIRAÇ |
Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | TÜBİTAK | Biyoloji | Nihal KUZU | Eylül SERT | Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | TÜBİTAK | Fizik | Mustafa BUĞDAY | Alya BAHAR
Arhan SERT |
Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | TÜBİTAK | Pisikoloji | Mustafa BUĞDAY | Efe KARÇKAY
Arhan ÖZGÜR Kenan BARIŞ |
Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | TÜBİTAK | Değerler Eğitimi | Mustafa BUĞDAY | Başak DERBENT
Defne AYDINURAZ Selin KALAYCI |
Bölge Sergisine Katılım | |
2020-2021 | BAYER RPOJE YARIŞMASI | Kimya | Gülay DEMİRCİ | Hanife KARA
Aleyna ELMAS |
Türkiye 1. | |
2020-2021 | TÜBİTAK/
ISEF |
Kimya | Gülay DEMİRCİ | Beliz KARGI
Zeynep BAYINDIR |
Dünya 3. sü | |
2021-2022 | TEKNOFEST | İnsanlık Yararına Teknoloji/Engelli Dostu | Gülay DEMİRCİ | Eylül BOZ
Eylül AKCA |
Türkiye 2. /En İyi Sunum Ödülü | |
2021-2022 | TEKNOFEST | Çevre ve Enerji | Mustafa BUĞDAY | Alya BAHAR
Arhan SERT |
Final Sergisi Katılım |
TOEFL IBT Sınavı
İngilizcenin zorunlu olduğu kurumlarda eğitim almak isteyen ve ülkemizdeki hazırlık atlamak isteyen adayların İngilizce seviyelerini belirlemek üzere tüm dünyada ve ülkemizde onaylanan dünyanın en çok tercih edilen dil sınavıdır.
TOEFL iBT dünya genelinde 130’dan fazla ülkede İngilizce dilinde eğitim veren yaklaşık 4300 kolej ve üniversite tarafından lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına ana dili İngilizce olmayan öğrencileri kabul kriteri olarak kullanılır. Ayrıca, dünya genelinde pek çok kurum, organizasyon ve şirket iş başvurusunda TOEFL sınavından alınan iyi bir puan İngilizce yeterlilik belgesi olarak kabul eder.
Internet üzerinden uygulanan TOEFL iBT sınavında ölçülmüş bölüm puanı vardır.
Reading ( okuma):0-30
Listening (dinleme):0-30
Speaking (konuşma):0-30
Writing (yazma) :0-30
Toplam: 0-120
Öğrencilerimiz için hedeflediğimiz skor 65-120 puan arasındadır. TOEFL iBT sertifikasının 2 yıl geçerliliği vardır.
SAT (Scholastic Aptitude Test)
TOEFL IBT sınavının yanında öğrencilerimizi Amerika Birleşik Devletleri’nde üniversite giriş sınavı olan SAT, ayrıca yurtdışı başvurularında öğrencilerin akademik yeterliliklerinin ölçülmesinde temel rol oynamaktadır. SAT sınavı Türkiye’deki yabancı uyruklu öğrencilerin seçkin üniversitelere başvuru yapması ve kabul edilmeleri için gerekli bir sınavdır.
MUN
Öğrencilerimizin İngilizcelerini etkin bir şekilde kullanabilmeleri için MUN (MODEL UNITED NATIONS) çalışmaları yapmaktadır. Model Birleşmiş Milletler (MUN) Konferansları, katılımcıların temsil ettikleri ülkenin Birleşmiş Milletler (BM) elçisi rolünü üstlenerek, BM gündemindeki uluslararası sorunlara çözüm aradıkları Birleşmiş Milletler eğitsel simülasyonlarıdır. Dünyanın dört bir yanında ders dışı kulüp aktiviteleri adı altında farklı ulusal ve uluslararası MUN konferanslarında bir araya gelen lise öğrencileri hem BM’ in işleyiş ve karar alma mekanizmalarını tecrübe etmiş hem de uluslararası sorunlara farklı bir bakış açısı sunmuş olurlar. Katılımcı öğrenciler, danışman öğretmenler eşliğinde Birleşmiş Milletler delegesi rolünü üstlenmektedirler. Okulumuz yurt içinde 6 ve yurt dışında 2 MUN konferansına katılmaktadır.
TAMUN
Uzun yıllar katıldığımız yurt içi ve yurt dışı Model Birleşmiş Milletler (MUN) konferanslarındaki izlenimlerimizin ışığında ilk kez 2016 yılında kendi MUN konferansımızı düzenlemeye başladık. Her yıl yurt içi ve yurtdışından davet ettiğimiz prestijli okulların katılımıyla daha başarılı daha büyük konferanslar düzenlemekteyiz. Bu konferanslarımızı kendi öğrencilerimiz, deneyimli öğretmenlerimizin liderliğinde hazırlarken, aynı zamanda hazırlık aşamasında gelecek yaşamlarına dair çeşitli kazanımlar elde etmektedirler.
AP ( Advanced Placement)
İleri Düzey Yerleştirme Programı olarak da adlandırılan Advanced Placement (AP) programı, ABD’de uygulanan ve oradan tüm dünyaya yayılan, eğitimde mükemmeliyeti hedefleyen güçlü, kapsamlı ve çok çalışmayı gerektiren bir programdır. ABD’nin dışında 60’tan fazla ülkede AP Programı uygulanmakta ve tanınmaktadır. AP Programı öğrencilere, lisedeyken üniversite seviyesindeki dersleri alma ve bu derslerden seçkin üniversitelerde muaf olma imkânı sağlar. Özellikle öğrencilerin yurt dışı üniversite başvurularında kabul aşamasında, bir öğrencinin lise döneminde AP dersleri almış ve sınavlardan başarıyla geçmiş olması akademik eğitim için hazır olduğunun bir göstergesi olarak kabul edilmektedir.