TARİH
Tarihsel düşünme becerileri öğrencilerin kronolojik olarak akıl yürütmelerine, geçmişteki olgular arasında çoklu neden-sonuç bağlantıları kurmalarına, sosyal yapı, zihniyet, kurum ve kuruluşların zamanla geçirdikleri değişimleri fark etmelerine olanak sağlar.Ted Antalya Koleji’nde Tarih dersinin amacı , geçmişini tanıyan, geleceğe güven ve umutla bakan gençler yetiştirmektir. Atatürk’ün gösterdiği çağdaş uygarlık seviyesinin üzerine çıkma hedefine ancak tarih bilinci olan bir toplumla ulaşılabileceği için derslerimizde öğrencilerimizin hem Türk tarihini iyi bilmeleri hem de geçmişte yaşanan tarihi olayları tarafsız bir şekilde yorumlayabilmeleri hedeflenmektedir.
Öğretim yılı içerisinde yapılan geziler ve bilgi yarışmaları ile öğrencilerimizin bilgilerini ve tarihe olan ilgilerini artırmak amaçlanmaktadır.Mustafa Kemal Atatürk’ün kurulmasını sağladığı Türk Eğitim Derneğinin çatısı altında, Atatürkçü Düşünce Sistemini bilen, benimseyen, yaşatan bireyler yetiştirmek önceliğimizdir.9.sınıfta genel tarih, 10. ve 11. Sınıflarda Osmanlı Tarihi, 12. sınıfta ise İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük adı altında dersler işlenmektedir.
Ted Antalya Koleji’nde Tarih dersi , 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nun 2.maddesinde ifade edilen Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ile Türk Millî Eğitiminin Temel İlkeleri esas alınarak aşağıda sıralanan amaçları gerçekleştirmek üzere düzenlenmiştir.
Bu programla öğrencilerin;
- Geçmişten bugüne insanlığın birikimli mirasını kavramaları,
- İnsanlık/dünya, Türk ve Türkiye (Anadolu) tarihinin farklı dönemlerini anlamak için gereken kavram, olay,olgu, kişi ve kurum bilgilerini kazanmaları,
- Türk, İslam ve Türkiye tarihinde rol oynamış önde gelen siyasi ve sosyal teşekküller ile önemli şahsiyetleri tanımaları,
- Yaşadıkları toplum, ülke ve dünyanın bugünlere nasıl geldiğinin farkındalığını kazanarak, günümüzde olup bitenleri yorumlamayı ve geleceğe yönelik projeksiyonlar oluşturabilmeyi kapsayan bir tarih bilinci geliştirmeleri,
- İnsanlık tarihi bağlamında Türk milletinin ve Türk kültürünün geçmişten bugüne serüvenini takip etmeleri ve anlamaları,
- Medeniyetimizin dayandığı temel değerleri kavramaları, benimsemeleri ve bunları davranışlarına yansıtmaları,
- Tarihî bir olay veya olgunun yerel, ulusal ve uluslararası boyut ve etkileşimleri olduğu konusunda farkındalık oluşturmaları,
- Tarihî olayların, meydana geldiği dönemin siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve dinî özelliklerini yansıttığını ve bu nedenle bir olayı değerlendirirken olayın meydana geldiği dönemin koşullarını dikkate almanın gerekliliğini kavramaları,
- Birincil ve ikincil kaynaklarda yer alan kanıtları belirleme, analiz etme, yorumlama ve değerlendirmeyi içeren tarihe özgü yeterlilik ve becerileri geliştirmeleri, edindikleri bilgilerin doğruluğunu ve geçerliliğini sorgulayarak kanıtla desteklenen çıkarımlarda bulunmaları,
- Millî kimlik ve aidiyet duygularını geliştirerek Türkiye’nin küreselleşen dünya içindeki yerini ve rolünü kavramaları,
- Geçmişin tarihî bilgiye dönüştürülmesi süreçlerinde tarihçilerin esas aldıkları ilkeler ile yararlandıkları yöntemleri ve kullandıkları becerileri birer yaşam becerisi haline getirmeleri,
- Belirli bir tarihî olay veya olgunun farklı bakış açıları veya tarih görüşleri doğrultusunda çeşitli biçimlerde değerlendirilip yorumlanabileceği konusunda farkındalık oluşturmaları ve bu farklı anlayışlara saygı duymaları,
- Toplumsal birlik ve dayanışmanın sağlanması ve sürdürülmesinin yanı sıra millî kimliğin oluşmasında ortak tarihin rolünü kavrayarak kültürel ve tarihî mirasa sahip çıkan bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır