TED ANTALYA KOLEJİ


 

   

        Antalya uzun zamandır Türkiye'ye damgasını vurmuş TED (Türk Eğitim Derneği) Okullarına ihtiyaç duyuyordu. Bu ihtiyaç artık öyle bir noktaya gelmişti ki TED Okulları Antaya'da henüz şubesini açmadan “TED” açıldı söylemleri kamuoyunda konuşulur olmuştu.
İşte tam bugünlerde Antalyalı işadamı İzzet UZUN’da özel okulculuk konusuna ilgi duyarak incelemelere başlamış ve bu konuda arkadaşı eğitimci Lütfi ÜNSAL'dan gerekli bilgileri almış ve TED Ankara Koleji Mezunları Antalya Derneği'nin yetkilileriyle görüşüp onların desteğini de alarak fizibilite çalışmalarını derinleştirmiştir. Sıra TED Genel Merkezine başvurma aşamasına gelince de İzzet UZUN ve eşi Şule UZUN Ankara’ya bizzat giderek gerçekleştirmişlerdir.
Okulun yapılacağı alan araştırması özellikle Lara kesimine hâkim olması için bu bölgede düşünülmüştür. Şehir içi yerleşke alanın en az 20 dönüm olarak istenmesi ve yeni açılan yollar nedeniyle Lara bölgesine yakınlığı nedeniyle şuan ki okul alanımızın en uygun yer olduğu belirlenmiştir. Ankara'da TED Genel Merkezi'nin yaptığı inceleme sonucu 2004 Mayıs ayında sonuç belli olmuş ve Antalya'dan İzzet UZUN'un yaptığı başvuru kabul edilmiştir. TED'le iyi niyet protokolü Nisan ayında TED Genel Başkanı Selçuk PEHLİVANOĞLU'nun Antalya'ya gelmesiyle ATSO Sosyal Tesislerinde seçkin katılımcıların huzurunda imzalanmıştır.
Hemen mimari çalışmalara başlanmış, mimarımız Mustafa KINA ve mühendisimiz Bülent UZUN'la planlar, yerleşim konularında da eğitimci Lütfi ÜNSAL'ın katılımı ve TED Genel Merkezi'nin teknik sorumlusu mimar Erkan ŞAHMALI'nın da yönlendirmesiyle projeler onaylanmış ve inşaata başlanmıştır. 10 ay gibi kısa bir sürede 10 bin m2 kapalı alan tamamlanmıştır. Daha sonra TED genel Merkezi tarafından öğretmen sınav ve mülakatları yapılmış ve öğretmen kadromuz da en iyi şekilde oluşturulmuştur.
TED Antalya Koleji, 2005 -2006 Eğitim ve Öğretim yılının başladığı “12 Eylül 2005 Pazartesi günü” eğitim hayatına İlköğretim Okulu olarak başlamıştır.

2007 -2008 eğitim öğretim yılında, Lise bölümünün de açılması ile 12 yıllık okul özelliğimiz oluşturulmuştur. Okulumuz Atatürk İlke ve İnkılâplarına sahip çıkacak öğrenciler yetiştirecek ve her açıdan örnek olacak eğitimini yıllar boyunca sürdürecektir.
TED Antalya Koleji Anaokulu, İlkokulu, Ortaokulu ve Lisesinde toplam 1164 öğrenci 138 öğretmen ve 96 personel vardır. Ayrıca; spor salonları, kapalı yüzme havuzu, açık spor tesisleri, mini golf parkuru, at maneji, trafik eğitim pisti, organik tarım serası ve hayvanat bahçesinin de olduğu 27.000 m2 lik yerleşkesi ile de tam bir kampus okulu olma özelliği gösteren bir okuldur.

 

 

 

   

         TED Antalya Koleji olarak 12 yıllık bir okul olmamız ve bu süre içinde öğrencilerimizi; yaratıcılık, karar vermede çabuk hareket edebilme, analiz edebilme yetisi, problem çözme ve sorgulama alışkanlığını geliştirme özelliği, bilgiyi kendisinin yapılandırması ve bunun sonunda yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinme alışkanlığını kazanan bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamaktayız.
Bu amaçlar çerçevesinde her öğrencimizin;
* Bireysel farklılığını görerek gelişimine olanak sağlamak,
* Yabancı dille eğitim - öğretimin önemini bilerek yabancı dili veya dilleri konuşabilir öğrenciler yetiştirmek,

* Eğitim - öğretim ve akademik başarıların yanı sıra spor, sanat ve sosyal alanlarında da kendisini geliştirmek ve her yıl başarı çıtasını yükselterek çağa ayak uydurmasını ilke edinmek,

* Öğretmen ve idare olarak veli ve öğrencilerimizle iyi iletişim kurmanın önemini ve her yıl başarı çıtasını yükselterek çağa ayak uydurmayı ilke edinen bir okuluz.



 

   

        Kültürler arasında ilişki kurabilen, teknolojiyi kullanan ,bireysel farklılıkları önemseyen,bedenen ve ruhen sağlıklı ,kendini geliştiren ,özgüveni tam,spora ve güzel sanatlara ilgi duyan ,çok yönlü ,katılımcı ve paylaşımcı, bulunduğu ortamda kendini kabul ettiren ,ülke ve dünya gündemini takip eden,uyumlu ,kolay iletişim kuran bireyler yetiştirmektir.

 

   

         Demokratik bir ortamda ve uluslararası standartlarda, yenilikçi ,üretken bilimsel düşünen ,estetik beğenileri gelişmiş ve toplumsal duyarlılık sahibi bireyler yetiştiren çağdaş bir eğitim kurumu olmaktır.